Mielenkiintoiset verkkosivut vakuuttavat asiakkaasi

Kaikki lähtee yrityksesi verkkosivuista. Se on paikka, jonne asiakkaat ensimmäiseksi päätyvät, kun he googlaavat yrityksesi nimen tai sinun nimesi. Siksi on hyvä pitää verkkosivut ajantasaisina, visuaalisesti miellyttävinä ja helppokäyttöisinä. Tässä postauksessa jaan joitakin omia näkökulmiani siihen, mitä verkkosivujen kanssa kannattaa pitää mielessä.

Pidä sivut ajantasalla ja päivitä niitä ahkerasti. Mikään ei ole asiakkaallesi turhauttavampaa, kuin yrittää tavoittaa sinua vanhasta puhelinnumerosta, löytää vanha hinnasto tai aukioloajat, jotka eivät pidä paikkaansa. Jos sivuille alkaa postaamaan uutiskirjeitä tai blogipostauksia, kannattaa niiden julkaisutahti pitää tasaisena: joulutervehdys ei ole se blogiotsikko, minkä asiakkaasi haluaa nähdä, kun hän etsii palveluitanne keskikesällä.

Visuaalisesti miellyttävä ilme pitää asiakkaat sivuilla pidempään. Jos sivut ovat miellyttävät katsoa, niillä vietetään enemmän aikaa. Nettisivukoneet tarjoava hyviä pohjia ammattimaisten nettisivujen rakentamaan. Kuvien kannattaa olla ammattilaisen ottamia tai kuvapankkikuvia. Kannattaa pitää silti mielessä, että persoonallisemmat kuvat antavat teistä lämpimämmän vaikutelman. Hanki siis toimistolle helppokäyttöinen järjestelmäkamera ja kannusta työntekijöitä kuvailemaan toimiston arkea. Kuvia voi hyödyntää esimerkiksi blogipostauksissa ja rennommissa somepostauksissa.

Pidä verkkosivut helppokäyttöisinä. Asiakasta ei kiinnosta koko yrityksenne historiikki, vain se, miten hän hyötyy teidän palveluistanne. Verkkosivuille ei siis kannata laittaa liikaa sisältöä. Asiakas vain hämmentyy tietotulvasta ja saattaa hylätä yrityksenne potentiaalisena palveluntarjoajana. Verkkosivujen menu-valikossa kannattaa pitää vain muutama olennainen asia, julkaista blogissa vain mielenkiintoista sisältöä ja pyrkiä siihen, että esimerkiksi hinnaston tai aukioloaikojen löytäminen ei ole kymmenen klikkauksen päässä.

Tässä joitakin ohjeita siihen, kuinka pidät yrityksesi verkkosivut ajantasaisina, visuaalisesti miellyttävinä ja samalla helppokäyttöisinä. Asiakkaasi etsii sivuiltasi tietoa yrityksestäsi ja yleensä ottaa yhteyttä lisäkysymyksissä, joten kaikkea tietoa ei tarvitse sivuilla jakaa.