Google Analytics peruskurssi 1 pv (14.3.2019)

531,00 €

Google Analytics -peruskurssi
(1 pv)


Torstai 14.3.2019


Radisson Blu Royal, Helsinki



Google Analytics on digimarkkinoijan salainen ase: näe tarkalleen mitä kävijät tekevät sivustollasi ja säädä markkinointiasi sen mukaan!


”Löydä sivustosi pullonkaulat analytiikasta ja vapauta myyntisi piilopotentiaali!”


Lähde nyt mukavaan kokopäiväiseen koulutukseen Kamppiin nostamaan analytiikkaosaamistasi (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).


Opi Google Analyticsin hyödyntäminen omin käsin:
Sivuston markkinoijan, kehittäjän ja myyjän korvaamaton työkalu
(ja vielä ilmainen)


Tämä Google Analytics -koulutus on sinua varten, jos:


Olet markkinoinnin, viestinnän tai myynnin ammattilainen, ja



  • haluat tietää mitkä kanavat toimivat parhaiten

  • et ole varma miksi sivusto ei toimi toivotusti vaikka sillä on kävijöitä

  • olet aina halunnut osata analytiikan seurantaa mutta et ole tullut opetelleeksi miten


… tai koet muuten haluavasi syventää Google Analyticsin osaamistasi. Muista, että osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi.


Mitä tästä huippukoulutuksesta hyödyt:



  • Opit mittaamaan myyntiäsi tavalla, joka itse asiassa auttaa lisäämään myyntiä (pelkkä mittaaminen ei vielä auta kehittämään tuottoa)

  • Näet miten eri markkinointikanavien tuottoa mitataan, jolloin tiedät aina mihin kohdistat mainospanostuksesi (et syydä vaivalla ansaittua mainosrahaa “hukkaputkiin”)

  • Tunnistat myyntiisi muodostuneet pullonkaulat ja oivallat saman tien keinot avata ne (pelkästään tämä todennäköisesti kattaa saman tien koulutuksen hinnan)

  • Osaat tutkia käyttäjien toimintaa sivustolla, jotta näet mm. mihin ostajan tie pysähtyy tai mitä tuotteita haetaan eniten (kaikki rahanarvoista tietoa)

  • Opit segmentoimaan käyttäjiä… jotta osaat tarjota kullekin ryhmälle mitä he tarvitsevat

  • Tiedät miten tägäät mainokset seurantaa varten… jolloin näet nopeasti mitkä mainokset tuottavat parhaiten


… ja paljon, PALJON muuta.


Et halua jättää tätä väliin, koska…


Tätä koulutusta ei järjestetä usein, ja näin korkeatasoista opetusta Google Analyticsista ei helposti Suomesta tai välttämättä lähimaistakaan löydy. Tule siis mukaan kun vielä paikkoja löytyy!


KOULUTTAJA DIGIMARKKINOINNIN HUIPULTA


Arttu RaittilaKouluttajasi Arttu Raittila tunnetaan yleisesti yhtenä Suomen kokeneimmista digimarkkinoinnin huippuosaajista.


Arttu on kouluttanut jo satoja yritysten markkinointi- ja myyntihenkilöitä Google Analyticsin saloihin.


Artulla on poikkeuksellisen paksu digimarkkinoinnin ammattilaisen työkalupakki, josta hän ammentaa mielellään yleisölleen mitä häneltä vain keksitään kysyä. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!


KOKO PÄIVÄ TÄYNNÄ RENTOA HUIPPUOPPIA ANALYTIIKASTA


Koulutuspäiväsi aikana näet mm. miten Google Analytics asennetaan oikein (sen voi myös tehdä väärin), miten sitä tarkalleen hyödynnetään kaupankäynnin seurannassa, miten asiakkaasi jaetaan ryhmiin, kuinka mittaat tärkeimpien sivujen toimivuutta ja mistä kohtaa sitä voi parantaa.


…ja paljon, PALJON muuta.


Koulutuspaikka keskeisellä paikalla Kampissa



Radisson Blu Royal, Runeberginkatu 2, Helsinki (Kampin metroaseman vieressä)


Runsaat tarjoilut sisältyvät koulutuksen hintaan:



  • aamiainen (kahvia, teetä, suolainen kahvileipä, myslipatukka, kauden hedelmiä ja mehua)

  • laadukas ja monipuolinen buffet-lounas hotellin omassa ravintolassa

  • iltapäivän kahvitarjoilu (makeaa kahvileipää, päivän smoothie tai power shot, kauden hedelmiä sekä tummaa suklaata)

  • koko päivän ajan tarjolla erikoiskahveja ja naposteltavaa.


Päivän ohjelmasi etenee näin:


8.30 – 9.00 Aamiainen + vapaata keskustelua ja verkostoitumista


9.00 – 9.30 Web-analytiikka ja sen tavoitteet



  • Mitä kannattaa oikeasti seurata ja mikä on ajanhukkaa?

  • Miten muunnat kävijäseurannan antamat tiedot aktiivisesti myynniksi?

  • Mitkä muut työkalut täydentävät Analyticsia?


9.30 – 10.00 Google Analytics – perusteet



  • Analytiikan peruskäsitteet ja yleisimmät väärinkäsitykset (nämä saattavat tulla yllätyksenä)

  • Miten Google Analytics asennetaan oikein ja miten vältetään tyypilliset asennusvirheet?

  • Miten käyttöoikeuksia hallitaan turvallisesti?


10.00 – 10.15 tauko


10.15 – 11.00 Tavoitteet – mitä tavoitteet ovat



  • Mitä tavoitteet ovat ja miten ne määritellään analytiikassa?

  • Minkälaisia asioita kannattaa seurata tavoitteena?

  • Miten tavoitteen toteutumista voi seurata?


11.00 – 11.30  Liikenteen hankinta: markkinointi, mainonta, somekanavat



  • Mainonnan ja kampanjoiden seuraaminen: URL Builderin käyttö

  • Facebook-mainonnan seuraaminen uudella auto-tagging-ominaisuudella

  • Kampanjoiden tuoton seuraaminen – tuottaako mainonta vai ei, onko AdWords-mainonta laadukasta vai ei


11.30 – 12.30 Lounas


12.30-13.00 Yleisö – mitä kaikkea saamme selville sivuston vierailijoista?



  • Tekniikka: laitteet, puhelimet, tabletit, näytöt, palveluntarjoajat

  • Demografiset tiedot: kävijöiden ikä, sukupuoli ja kiinnostuksen kohteet

  • Milloin vierailijat käyvät sivustolla?


13.00-14.15 Käyttäytyminen 



  • Sisällöt: mitä sisältöjä asiakkaat lukevat?

  • Miten eri sisällöt vaikuttavat ostopolulla?

  • Mitä asioita voidaan seurata tapahtumina?


14.15 – 14.30 Iltapäiväkahvi


14.30 – 15.00 Omien hallintapaneelien rakentaminen



  • Mitä muokatut raportit ja hallintapaneelit ovat?

  • Rakennetaan yksinkertainen hallintapaneeli ja ajastetaan sen lähetys sähköpostilla (hei hei, työläs raporttien kokoaminen käsin!)


15.00 – 15.15 GDPR ja Google Analytics



  • EU:n uusi tietosuoja-asetus astui voimaan 25.5.2018 ja vaikuttaa merkittävästi web-analytiikkaan.

  • Mitä toimenpiteitä voit tehdä Analytics-asennuksellesi käytännössä, jotta se olisi yhteensopiva asetuksen kanssa?


15.15 – 15.30 Yhteenveto, kysymyksiä & vastauksia


Melkoisen täyteläinen päivä – näyttää houkuttelevalta, vai mitä? Nyt alkaa olla aika päättää, ennen kuin huone täyttyy. Valitettavasti tällä kertaa mukaan mahtuu vain 20 nopeinta osanottajaa joten älä pohdi pitkään…


TULE MUKAAN – VIELÄ MAHTUU, MUTTA EI KAUAN…


Hopkinsin asiantuntijakoulutuksista on nopeaa tahtia tulossa hyvin suosittuja, sana leviää kunkin koulutuksen jäljiltä.


Tässä kommentteja kouluttajan pitämiltä kursseilta:



”Tykkäsin kovasti koulutustavasta. Kuuluin sarjaan vasta-alkajat, eli analytiikkakokemusta ei juurikaan ollut. Sain hienosti nivottua päivän aikana koulutussisällöstä käytännön esimerkit oman sivuston analytiikkanäkymästä ja se paransi huomattavasti oppimista. Kouluttajalla sopivan rauhallinen, mutta etenevä tyyli, pari herättävää heittoa väliin olisi tuonut täydet pisteet, mutta oikeasti yksi parhaita 1-päivän koulutuksia.”


”Todella hyvä luennoitsija, rento ja asiantunteva. Hyvät esimerkit elävästä elämästä. Erotuksena muihin asiantuntijaluentoihin, tuli olo että jäbä haluaa oikeasti auttaa eikä vain lisätä omaa bisnestään. Paras kurssi jota IT-alalla olen käynyt. Kiitos!”


”Arttu oli todella asiantunteva ja päivään saatiin mahtumaan uskomattoman paljon täyttä asiaa, todella hyvä koulutus, kiitos siitä! Myös Artun persoona on sellainen, että häntä on miellyttävä kuunnella. Hän on aito, oma itsensä, rento ja rauhallinen. Päivästä jäi todella hyvä fiilis.”


Write Your Own Review
Arvostele tämä palvelu asteikolla 1-5
Kauppias: Hopkins Oy 0 / 5
0% positiivista palautetta (0 arvostelua)
Hinta:
 (0/5)
Vastine:
 (0/5)
Laatu:
 (0/5)
Yhteydenotto: Lähetä viesti
0% vastausprosentti, 0-minuuttia vastausaika