Kylmäsoitoilla kassa laulamaan

Laahaavatko yrityksesi myyntiluvut? Kaipaisitko potkua kauppoihisi? Onko puhelimessa puhuminen sinulle helppoa? Kylmäsoitot voivat ratkaista ongelmasi!

Kun yrityksesi haluaa tehdä myyntiä, on tärkeää saada viesti omasta tuotteesta tai palvelusta läpi niin monella eri tavalla kuin mahdollista. Suorat puhelinsoitot asiakkaille eivät ehkä ole suosituin tapa tehdä myyntiä, mutta se on tehokas, persoonallinen ja sen kustannukset ovat matalat: tarvitset vain puhelimen ja muutaman liidin. Hyviä ja laadukkaita yrityspuhelimia ovat esimerkiksi samsung tuotteet.

Pidä viestisi napakkana ja selkeänä. Varmista, että puhelimeen vastaava ihminen tietää tasan tarkkaan, mitä olet myymässä, miksi ja mitä asiakas siitä hyötyy. Et välttämättä saa puhelimeen toimitusjohtajaa, joten on tärkeää, että viestisi välittyy vastaajalta toimarille oikein. Jos sinulla on tiimi kylmäsoittajia, varmista, että jokainen kertoo samaa viestiä

Ole oma itsesi. Kun soittelet asiakkaille, ei kannata ottaa myyntitykin tai lupsakan savolaisen roolia, mikäli et sellainen luonnostaan ole. Liikaa ei kannata yrittää, sillä teennäisyys ja esittäminen huomataan aina. Hyvän kuvan annat itsestäsi, kun lähestyt asiakasta suoraan, rehellisesti ja omana itsenäsi. Moni puhelinmyyntiä tekevä yrittää omaksua jonkin murteen tai aksentin, joka pehmittää linjan toisessa päässä olevan asiakkaan ja saa hänet ostamaan tuotteen tai palvelun. Ei kannata kuitenkaan yrittää liikoja, sillä teennäisen aksentin huomaa nopeasti. Jotta välttyisit luurien lyömiseltä korvaan, kannattaa siis olla oma itsensä.