Preto Academy, Palvelumuotoilun verkkokurssi

790,00 €

Koe mitä palvelumuotoilu on, ja miltä sen tekeminen tuntuu. Paras tapa oppia on tehdä itse kädet savessa! Kurssin jälkeen ymmärrät kokemuksen kautta, miten palvelumuotoilu ja Lean-kokeilut auttavat palvelujen ja liiketoiminnan kehittämisessä.  Opit hyödyntämään perusperiaatteita omassa työssäsi.


Kurssi sisältää


Videoluentoja, harjoituksia, työpohjat ja viikoittaisen henkilökohtaisen puhelun kouluttajan kanssa.


Tällä verkkokurssilla:



  • Harjoittelet muotoilijan menetelmiä yksityiskohtaisten esimerkkien avulla

  • Opit kokeilemaan ratkaisuideoita oikeilla asiakkailla

  • Saat työelämän projekteihin sopivat työpohjat

  • Opit suunnittelemaan ja vetämään työpajoja

  • Saat kouluttajalta henkilökohtaista palautetta puhelimitse ja kirjallisesti


Kurssin aiheet:


1. Johdanto palvelumuotoiluun ja kokeiluihin


2. Liiketoiminnan tavoitteet ja asiakasryhmät


3. Asiakkaan (käyttäjän) ongelmien selvitys


4. Persoona ja asiakaspolku -kuvaukset


5. Ratkaisun ideointi ja konseptin kuvaus


6. Kokeilun suunnittelu ja toteutus


7. Työpajat tiimin kanssa


Kouluttaja


Hei! Olen Juha-Antti Huusko, ja toimin tällä verkkokurssilla kouluttajana ja mentorina. Koulutukseltani olen KTM. Minulla on yli 15 vuoden kokemus palvelumuotoilusta, digitaalisten tuotteiden suunnittelusta ja käyttäjätutkimuksesta.


Olen työskennellyt mm. User Experience Designerina Nokiassa, palvelumuotoilijana Keskossa ja User Experience (UX) -tiimin vetäjänä Torissa.  Työssäni olen yhdistänyt sekä palvelumuotoilua että Lean Startup -menetelmiä, ja ollut mukana nostamassa kokeilukulttuurin roolia organisaatioissa.


LinkedIn profiilini


Miksi tämä kurssi?


Hyvä asiakaskokemus on kriittinen kilpailutekijä. Palvelumuotoilu ja Lean-kokeilukehittäminen tarjoavat helposti opittavia menetelmiä, joilla palvelu- ja tuotekehitystä voidaan tehdä asiakaskokemukseen keskittyen. Taidot ovat hyödyllisiä kaikille palveluiden, tuotteiden tai liiketoiminnan kehittämisen parissa työskenteleville, työroolista riippumatta. Palvelumuotoilun menetelmät tarjoavat hyviä mahdollisuuksia ohjata tiimin työtä, mutta ensin on hyvä opetella käyttämään keskeisiä työkaluja itse.


Palvelumuotoilun menetelmistä on olemassa lukuisia hyviä kirjoja. Kirjojen oppien soveltaminen käytäntöön saattaa olla vaikeaa, sillä eri menetelmiä on paljon ja sopivan yhdistelmän löytäminen vie aikaa.


Kurssilla opetettava Lean Palvelumuotoilu -prosessi on työelämässä suosittuun ketterään projektimalliin sopiva työtapa. Käyttäjätietoa kerrytetään jatkuvasti projektin aikana osallistamalla asiakkaita. Sekä liiketoiminnan että palvelun elementtejä prototypoidaan. Prosessiin on yhdistetty Lean Startup -elementtejä, jotka auttavat kokeilemaan ratkaisuideaa ja siihen liittyvää liiketoimintamallia nopeasti ja systemaattisesti ennen kuin varsinainen toteutusprojekti käynnistyy.


Kurssilla käydään läpi projektin eteneminen yksityiskohtaisesti esimerkkien ja työpohjien kautta. Videoilla näet mm. esimerkkejä, kuinka valitaan ja rekrytoidaan käyttäjiä haastatteluihin, miten haastatteluun tai prototyypin testaukseen valmistaudutaan ja miten muistiinpanot analysoidaan ja hyödynnetään konseptin ideoinnissa. Opit, miten säilytetään punainen lanka läpi projektin.


Kurssin kesto


Kurssin kesto on 6 viikkoa.  Viikottainen ajankäyttö on n. 4 tuntia sisältäen videoluentojen katsomisen, harjoitusten tekemisen ja puhelut mentorin kanssa.  Viikottainen ajankäyttö vaihtelee hieman viikon aiheen mukaan.





Write Your Own Review
Arvostele tämä palvelu asteikolla 1-5
Kauppias: Preto Design 0 / 5
0% positiivista palautetta (0 arvostelua)
Hinta:
 (0/5)
Vastine:
 (0/5)
Laatu:
 (0/5)
Yhteydenotto: Lähetä viesti
0% vastausprosentti, 0-minuuttia vastausaika